VANDRETUR PÅ HØGFJELLET

God morgen dere, da er det mandag igjen og starten på en ny dag og ny uke, og uken kunne ikke fått en bedre start, nå skal du høre. I hele forige uke gikk jeg og mamma på fjell og leita etter fire sauer som ikke var i flokken, og det har nesten vært umulig for oss å kunne finne dem på grunn av den tåpelige tåka, vi var veldig redde for at noe skulle ha skjedd med dem, men så på lørdags kveld fikk jeg melding fra onkelen min at han hadde sett 4 stykker som gikk alene oppe på Høgfjellet mens resten var nede på Skyttelifjellet. Hurra! Ingenting har skjedd, de har bare tatt seg en vandretur opp på fjellene. Det har de gjort før, som oftest i en litt større gruppe, og tidligere når de har gjort det har vi som oftest sett dem.

I går gikk jeg og mamma opp på fjellet, først ned til hytta hvor vi traff onkel og hunden hans Tussi, vi lagde drikke til lammene og pakka det ned i sekkene og så gikk vi opp på Skyttelifjellet, der fant vi bare 26 stykker. Det var ikke så veldig vanskelig å høre eller se hvor resten av flokken var, de var nemlig på tur opp på Høgfjellet de, 19 stykker i den flokken som var på tur opp dit. Jeg og mamma gikk opp Snelemmen og nesten med varden på enden av Snelemmen, der lå Fryda og Tulla med to av lammen sine, de fire vi har leita etter. Vi prøvde å ta dem med oss mot flokken som var på tur opp på Høgfjellet men de hadde ikke noe særlig lyst til å gå den lange veien tilbake, så vi ga dem knekkebrød og kraftfor før vi lot dem gå dit de ville.

Så gikk jeg og mamma videre til vi traff på den andre lille flokken, vi fikk gitt lammene melk og det ble de veldig glade for, så siden alle var der ble sekkene satt til side og så bare vi satt oss ned og kosa med sauene, jeg fant frem kameraet og tok noen bilder og her er bildene fra i går.

Det var alle bildene for denne gangen, nå skal jeg hive meg rundt å trene litt armer, så dusje og deretter gå ut å nyte sola å bare lese videre i Ringenes herre. Ha en fin mandag videre da dere.