FYRVERKERI FOTOGRAFI+TIPS

Heisann dere og igjen s m jeg si godt nyttr til dere alle sammen, hper feiringen deres var like flott som min. Jeg hadde en kjempe fin kveld, med litt godt i glasset og flott fyverkeri show, jeg stod klar med kameraet og prve mitt aller beste p f tatt flotte bilder, har gjort et forsk hver eneste r siden jeg fikk kameraet men drlig vr har vrt et hinder for f tatt gode bilder, men i r var det bare vind og null nedbr s jeg fikk tatt en god del flotte bilder, og bildene skal dere selvflgelig f se her.

Det var alle bildene mine, tok en del mer bilder men av alle jeg tok s mener jeg at disse er de beste. Er veldig fornyd med resultatet og gleder meg til neste gang jeg skal ta bilder av fyrverkeri, hper dere liker bildene mine.

N er det gjerne et helt r til neste gang vi fr muligheten til ta bilder av fyrverkeri men jeg tenkte likevell at jeg skulle gi dere noen tips til hvordan dere kan f bedre bilder av fyrverkeri. Jeg som faktisk er veldig opptatt av fotografering har bde lrt en god del selv av rett slett utforske, men s har jeg en snn snill storebror som har kjpt fotografi bker hvor alt sammen str lett og godt forklart, pluss at jeg sker en del p internett for f flere tips til bedre bilder selv.

En god regel nr det gjelder fotografi er at man er aldri utlrt, du kan kanskje mange ting som jeg ikke kan, og jeg kan kanskje ting som du ikke kan, og da er det hyggelig dele det med hverandre heller lre bort motta lrdom enn dytte det til siden tro at ditt tips trenger ikke jeg, for dette kan jeg. Jeg hper at disse f tipsene mine kan vre med til hjelpe deg ogs med ta bedre fyrverkeri bilder.

1. Mitt frste tips er at du burde finne en mrk plass med god oversikt, du trenger en mrk plass for at du skal ha lang lukkertid, jo mer lukkertid du har jo mer lys slippes til. Jeg kommer tilbake til lukkertid og innstillingene der senere.

2. BRUK STATIV. Det blir bare tull uten stativ, det kan jeg love deg. Tar du helt vanlige bilder hvor du ikke trenger lang lukkertid er det helt greit holde kameraet i hnden men nr vi brukker slike innstillinger som lang lukkertid m kameraet vre helt 100% stille. Dersom kameraet selv eller objektivet du bruker har bildestabilisator sl den av. Det kan forrsake sm bevegelser, og delegge bildet ditt.

Har du fjernutlser s er det veldig greit bruke det, s slipper du nr du skal trykke ta bilde forrsake bevegelser, har du ikke det, kan du sette kameraet p selvutlser.

3. BLITS. Kort sagt: sl den av.

4. Sett objektivet p manuell, fokus settes p uendelig, vri til max. Ikke bruk mange fokuspunkter, kameraet vil nok da fokusere p det nrmeste punktet.

5. Blenderpning skal vre s lav som mulig, helst blender F/8, jeg bruker F/3.5 siden det er s lavt jeg kan komme p mitt kamera. kan du komme lavere s bruk det.

6. Da er vi tilbake til LUKKERTID. Lukkertiden burde vre s lang som mulig. Minumum 30 sekunder eksponering. Det beste er sette det p BULB, speilet blir da vrende pent s lenge du holder knappen nede, nr du slipper lukkes speilet. Ganske grei funksjon siden du selv kan bestemme hvor lenge eksponeringen skal vare.

Det er egentlig bare prve seg frem, jeg har kommet frem til at det er dette som funker best for mitt kamera, har dere andre tips s blir jeg veldig glad om dere deler dem med meg i kommentarfeltet under. Jeg beklager om jeg har forklart noe drlig eller komplisert, men jeg tror det skal vre ganske enkelt skjnne hva jeg mener om alt her. Jeg er jo ingen proff fotograf men jeg har noen kunnskaper om foto og kamera da.

Det var alt for denne gangen, jeg skal prve skrive et nytt innlegg om ikke s alt for lenge, har noen bilder jeg har tenkt legge ut til dere s de kommer vel om ikke s lenge. Ha en flott lrdag da dere, s ses vi snart igjen

Follow

n kommentar

tante evy.

02.01.2016 kl.16:03

virkelig flotte bilder du har tatt.blir reint misunnelig.

Skriv en ny kommentar

Tone-Lise

Tone-Lise

21, Gildeskl

Hei, mitt navn er Tone-Lise, fdt 30.03.1994, oppvokst p grd og er vel det man kan kalle en ekte fjsjente. Elsker fotografere og g turer i skog og p fjellet, flg med p bloggen for flotte bilder og mye mer :)

fjosjenta